Weekends are the best.

Så kom helgen vilken jag på fredagseftermiddagen tillbringade med kaffe och promenad med en gammal vän som det var jättetrevligt att återse samt fredagskvällen med familjemys hos pappa. Blev bjudna på färska räkor och kräftor samt vitlöksbröd, hemmagjord aioli och andra goda tillbehör, ett riktigt kalas med andra ord. Är alltid mysigt när pappa kommer hem från Norge så vi kan träffas och bli bjudna på god dyr mat igen ;)
På lördagen begav jag mig till Norge och Älskling, vi gick en stund på nordby fast det var så oerhört mycket folk, norrmänn är galna i svensk shopping, vi tog i alal fall en god lunch i hop och tillbringade kvällen med masas egentid med varandra. Såg på film och åt något som kallades raklett. Supermysig plockmat med massa små mini stekpannor så man blandar vad man själv vill äta och tillagar det på plats. Mums, det var verkligen supergott.
Söndagen kom jag hem och tog återigen en jättelång och underbar promenad med hundarna och Charlotte, vädret var helt fantastiskt. På kvällen tillagade vi fylda kycklingfileer med egna klyftpotatis och hemmagjord pepparaioli, vi städade även lägenheten rejält.
Sammanfattningsvist har det varit en lugn men härlig helg...


-

-


/ Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0