On my Balcony.

Som den tidigare rökare som jag är så är ju balkongen en central plats för mig (även om den inte är det lika mycket nu som förut), hur det nu än låter. Men i vilket fallsom helst så tror jag det finns en liten trädgårdsmänniska i mig trots allt, jag som alltid annars har tänkt att jag aldrig ska ha en rabatt någonstans vart jag än bort har nu fått en försmak för blommor och planter. I min första lägenhet fanns ingen levande blomma alls (jag kunde inte hålla de levande) men numera finns det i alla fall 7 st, och jag fösöker så gott jag kan hålla dom vid liv och det går helt okej i alla fall.
Balkongen däremot har jag alltid haft någon säsongsblomma på, tycker det är så mysigt med lite filtar, kuddar ljuslyktor och blommor på balkongen. Speciellt när man sitter där och dricker te i höstmörkret med levande ljus eller när man dricker en kall öl på sommaren så är miljön alltid trevlig. Även om jag hade önskat att min balkong var en stor inglasad en så duger denna lilla skapelse också bra, och man får göra det bästa av situationen.
-
-
-
-
-
Lila är förövrigt min favorit färg vilket kanske syns, eller det är en av mina favoritfärger tillsammans med alla basfärger. =) Längtar tills jag har en hel trädgård eller altan att inreda med fina möbler,ljuslyktor och blommor =)
/ Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0