Mamma dagen idag.

I dag är det mamma dagen och jag vill passa på att ta tillfället i akt att berätta om min älskade mamma.
- Mamma är den vackraste människan jag någonsin kommer stöta i hop med skulle jag tro. Hon är en sådan person som sveper om människor med kärlek och hon är omöjlig att inte tycka om. Mamma har tålamod, ställer alltid upp och jag kan stolt säga att vi är bästa vänner. Hon vet allt om mig. Det är i vilket fall som helst inte mycket hon inte vet.
Vi har dock haft våra perioder jag och mamma, när jag var tonåring tror jag att mamma hade det tufft med mig, jag försökte vara så kaxig jag bara kunde, helt omöjlig, mamma då som oftast var ensam med oss fick ta itu med alla jobbiga stunder. Det kan inte varit lätt men jag beundrar henne för det tålamod hon hade med mig. Och resultatet blev ju trots allt bra. Vi är bästa vänner, det är jag och mamma mot världen.
Kommer aldrig glömma vår resa till Tunisien bara jag och mamma sommaren 09, det var en underbar resa som jag önskade aldrig tog slut.
När jag blir mamma i framtiden hoppas jag att jag blir precis som henne, det är min dröm att mitt eget barn ska få känna som jag gör nu inför min mamma, ha mig som en förebild och känna förtroende.
Jag minns en gång för länge sedan när jag var i mina trotsår då jag satt och ögnade igenom gamla bilder på oss som barn. Då hade mamma ett dagboksblad som låg emellan korten. Jag läste och blev rörd, mamma hade skrivit när hon satt bredvid mig vid den tiden då jag var spädbarn hur stor kärlek hon kännde till mig och Matthias och att hon alltid skulle hålla oss bakom ryggen och hålla oss kär. Hon skrev att vi var perfekta för henne med sin blyertspenna bredvid min barnvagn.
Mamma du är perfekt för mig.

-


-

/ Kärlek

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad du skriver vackert Sandra! Du har en otroligt fin mamma! =)

2011-05-29 @ 23:29:08
URL: http://missylil.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack Camilla =)) Nu får vi snart ta och ses. Sommarlov och allt ju!Hatar tanken att vi inte ska jobba på samma avdelning i år. USch.

2011-05-31 @ 14:38:53
URL: http://karinsandratherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0