Med hjärtat i halsgropen.

I går trodde jag för ett ögonblick att min älskade Zico skulle bege sig till nästa värld. Han fick en rejäl allergisk reaktion.

Allt började med att jag precis hade kommit till mamma efter en kort promenad från mig till henne. Mamma reagerar på att Zico kliade sig mer än vanligt i ansiktet. Jag reflekterade inte så mycket över det men efter ett tag så frågar mamma vad han har för utslag kring ögonen, det var som stora bölder som hade blossat ut som även var glesa med hår. jag kände paniken komma och började googla om orsaker till dessa bölder, jag hann inte googla så länge förrens mamma reagera på att svullnaderna blev större och större. garry kom precis i detta ögonblick och Zico reagerade som vanligt. När Zico vänder sig om har hans nos svullnat så mycket att jag inte känner igen min egen hund.

Vi ringer vetrinären och de säger att vi får komma in akut eftersom de tror att det är ett huggormsbett. Vid den tiden från att jag slänger mig i bilen och anländer hemma hos mig för att skrika ut Charlotte till bilen, har Zico svullnat så mycket så att hans ena öga inte syns, hans andra öga syns med ca en halv centimeter och hans nos är på stolek som en bulldogs nos, fast längre och den ser vattenfylld ut. Zicos tng abara hänger utanför munnen. Mammas älskling.

Väl framme hos vetrinären tar dom prover och Zico sköter sig helt otroligt bra. Han är rakad på benet nu och har ett litet bandage men han mår bra för övrigt. han fick kortison och vetrinären uteslöt ormbett eftersom hans blodprover såg bra ut. Nu ska han vila i några dagar, vi får varken busa eller motionera med honom. Han ligger fortfarande utslagen på golvet, det var väl stressigt för honom i går. Men ack va glad jag är för att han finns med mig även denna morgon.

(vetrinären trodde att han hade reagerat på jordgetingstick, antagligen flera stycken samtidigt eftersom reaktionen var så stark, han hade förmodligen stört något bo. Stackarn)

Mamma älskar sin Zico.

/ Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0