Kyckling gryta med smak av curry och röd paprika tillsammans med majs.

I går gjorde jag en himmelsk god gryta med ris till middag hos D. tänkte jag delar med mig av mitt recept.
Du behöver:
2 st kycklingfileér
Currykrydda (går bar med vanliga santa maria curry kryddan)
1/2 rör paprika
2 tsk steksmör
1 kycklingbuljong
1 liten burk konserverad majs
Mjölk
Mjöl
Kinesisk soya (efter smak)
salt
peppar
Smält smöret i pannan och stek kycklingen (som du skärt i lagom stora bitar) tills de blir genomstekta. Håll ganska låg värme så att inte kycklingen blir torr och hård på ytan. Salta och peppra efter smak och krydda sedan med curry även där efter smak, jag tar ganska mycket så det smakar curry och inte peppar. Häll sedan på mjölk i den volym du tycker det ska finnas sås och koka upp tillsammans med hackad paprika och en liten burk konserverad majs.
Gör sedan en toppredning med mjölk och mjöl i en skål, och häll i när såsen kokar så att det blir en bra konsistens på såsen. Smaksätt sedan med mer salt och peppar samt curry och kinesisk soya efter smak. (den kinesiska soyan kan ju även vara bra för att färgsätta såsen)
Servera till ris och sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0